22 Ağustos 2012 Çarşamba

ASLAN ÇINAR'IN ASLANLI PASTASI

yeniden merhaba,ben yine geçikmeli olarak sizlerleyim.bu ay içinde hem sevgili yeğenim Yusuf Çınar'ın 1. yaş günü,hemde tatlı arkadaşım Görkem'in eşinin doğum günü kutlandı.haftaya da minik Ömer Aras 1 yaşına basıyor.benimde günlerim güzel denemeler ortaya çıkararak,keyif dolu bi koşuşturmayla devam ediyor:)
 öncelikle dünyalar tatlısı Çınar'ın ilk doğum günü için iki ayrı kutlama yapıldı.biri aile büyükleriyle evde.Diğeride anne-babası ve kendisininde minik arkadaşlarıyla,dışarıda. her ikisi içinde pasta ve kurabiye hazırlıkları günler öncesinden başladı benim için.kurabiyelerimi pişirip,ganaj ve pastacı kremamı hazırladıktan sonra onlar dolapta dinlenmeye gittiklerinde kurabiyelerimin süslenmesine başladım bende.bebek figürlü kalıbımı da ilk kez kullanacaktım ve çok mutluydum:)aile için olan kutlamaya 1 şeklinde hazırladım hepsini.pastasınında içi kakaolu pandispanya,ganaj krema,antep fıstıklı krokandan oluşuyordu.pastacı kremamın tam istediğim kıvamda olmaması sebebiyle ganajı biraz mikserla çırpıp krema kıvamına getirerek içinede onu kullandım.şeker hamuruyla kaplanınca da haliyle biraz tatlı bir pasta çıktı ortaya.yani akşam yemeklerinin üzerine ya da bol ikramlı kutlamaların yanında içi ganaj krema olan pastaları tercih etmememiz gerektiğini öğrenmiş olduk:))süslemesine gelince, aslan babasının aslan oğlu olarak Yusuf Çınarımıza aslanlı pastalar tercih ettiler:)bende elimden geldiğince  istediklerine uygun birşeyler yapmaya çalıştım büyük bir zevkle:)



ikinci günkü kutlamadaki çocuklar için olan kurabişleri minie ve mikili olarak çubuklu modelde hazırladım.birde aralarında çölyak hastası bir prensesin olması sebebiyle, onun için ayrıca glutensiz undan şeker hamurlu kurabiye yaptım.bu da ilk denemem olmuştu,glutensiz un kullanma açısından..çok fazla zorlanmadım tam istediğim gibi oldular,sadece pişerken hafif yayıldılar.bende şeker hamurunu 1 boy büyük kalıpla kesip kapladım hiç bir sorun olmadı:) pastanın içinede yine kakaolu pandispanya,bu sefer tam kıvamındaki pastacı kreması,damla çikolata ve antep fıstığı kullandım.dışıda tabiki yine ganaj kaplı olarak, en üstüde şeker hamuruyla hayvancıklarla süslendi:)






 
               bu da aslanımızın kayanın üstüne oturmuş ve pastamızın tamamlanmış hali:)


                                    şimdi de kurabiyelere gelelim;)





  telefonumun arızalanması sebebiyle istediğim fotoğrafları çekemesemde,anca bu görüntüleri alabildim başka bir telefonla. yaptığım her pırıltatımın iyi ya da kötü bir fotoğrafı olmalı mutlaka:))

 1. yaşını kutlayan güzel gözlü,güler yüzlü Çınarım;inşallah ömründe güzel olur,anne ve babanla mutlu, huzur dolu,sağlıklı yaşlar seninle olur miniğim,mutlu yıllaar..

en kısa zamanda arkadaşım Görkemin, eşi Burak'a doğum günü sürprizi olarak hazırlattığı  fenerbahçeli taraftar pastayla yine sizlerle olacağım:)) şeker bayramınıda atlattığımız şu günün ardından hepiniz şeker tadıyla kalın,sevgiler:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder